.



Lördag:


Vaknade sent och var galet bakis, som väntat. Jinx var tapper och gick upp före mig medan jag låg kvar i soffan en timme. Allting gick långsamt för oss, men vi konstaterade snabbt att det var värt det för gårdagen var grym.
Tanken var att vi skulle vara på ravet rätt tidigt och det började 13:00 men då låg jag fortfarande och sov.
Vi kom inte iväg förrän 19:00 då jag började att vakna upp från de döda.
Vi åt kanske världens äckligaste pizza innan vi mötte upp två kompisar till jinx och sen begav vi oss till skogen.
Det var ganska skiftande väder men humöret var åter på topp och allt kändes sådär överdrivet bra.
Det var grym musik och jag hade världens bästa sällskap så det var bara att köra på.
Vi drack mera öl, dansade och pratade med trevliga människor som också ville stampa.
Tyvärr började det att regna och det var inte det minsta kul men efter ett par timmar gick det över.
Sista killen som spelade var helt insane. Jag har aldrig någonsin hört någonting bättre!
Det var galet! Jag dansade konstant till hans musik och det hela var nästan lite poetiskt.

Det slutade tidigare än väntat så vi kastade oss på t-banan och åkte så lång bort på linjen vi kunde komma - bromma. Där skulle vibrasphere spela men klockan var framåt 04 när vi kom dit så han hade tyvärr slutat då men det var andra bra människor som spelade schysst musik istället. Vi fortsatte att dricka öl och jag dansade tills de slutade att spela vid 07. Kände mig så energisk och full av energi och livslust och att gå hem var inte alls med i planeringen, men jag hade ändå hunnit med jävligt mycket på en helg.

Först kellys på fredagen, sen skogsrave och undergroundrave på lördagen. Det var inte så illa ändå.
Vi gick långsamt till t-banan hem på lördagmorgonen. När vi slutat att dansa så kom tröttheten över oss och det började att kännas att vi knappt sovit alls och att vi dansat i mer eller mindre 12 timmar.
Ja, inte i sträck, men vi var på plats i 12h i alla fall..
Vi samtalade på väg hem till Rågsved och väl hemma igen tog det inte lång tid innan vi båda somnade.
Jag var helt övertygad om att det skulle ta flera timmar innan jag varvat ner och kunde sova men det tog inte mer än 4 minuter innan jag sov och jag sov hela morgonen och vaknade inte förrän 15:00 på söndagen.
Gick dock inte upp förrän 16:00 och sen var det inte så mycket mer att göra än att åka hem till Örebro igen.
Det kändes tungt och tomt att åka och det känns fortfarande tomt i bröstet när jag tänker på den fartfyllda helg som var och veckan jag har framför mig. Inte alls lika spännande.
Men jag har haft kul. Jävligt roligt till och med. Det kommer garanterat att bli mer av den här varan i framtiden.
Ska kolla upp hur jag jobbar i sommar och om jag har tid så kan jag åka på nästa rave redan den 17:e juli!
Saknar människorna. Alla hippiemänniskor med dreads och fina smycken.
Alla vänliga kommentarer och fina människor omkring.
Saknar trycket från en bra låt och jag saknar att gunga höfterna i takt till musiken.
Saknar att dansa utan att ha en tanke på hur det ser ut och ändå känna mig snyggast i hela världen.
Antar att man inte alltid kan ha såhär kul. Ibland måste man göra tråkiga saker också, som att sova.

Jag har fina människor som väntar på mig i Sthlm.
Underbara Jinx som tar med mig på sånna här event. Det betyder grymt mycket.
Han är en fin vän och jag är grymt glad att vi är vänner. Vi har gått igenom en hel del och det är märkligt hur saker blir ibland. Men vi tar oss igenom allt. En för alla och alla för varann.

Jag längtar redan till nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Mina

Oj, låter som om du har haft alla tiders helg, Snuttan =)

Och även fast jag vet att du är ganska så upptagen, med jobb och allt, så hoppas jag att du kan klämma in en träff med mig någonstans. Du vet, är bara 2 veckor kvar tills jag flyttar..

2010-06-14 @ 22:14:57
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag har inte glömt dig "abby" =)

Klart att vi ska hinna ses!!

2010-06-14 @ 22:18:55
URL: http://bully.webblogg.se/
Postat av: Jinx

saknar dig redan här uppe ..

Lillasyster Aka Emilia tyckte du va riktigt nice ...

Man kan inte annat än gilla dig .... Vi får styra upp mer äventyr här. Galet kul hade vi ...

2010-06-15 @ 01:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0