.



Pratade med en vän igår och jag sa att allting var bra.
Allting är bra. Det har varit bra ett tag nu.
Inte sådär intensivt och maniskt bra, utan ett mer ett dovt, bekvämt och tillfredställande bra.
Gick omkring på marknaden idag med älskling och hans vänner.
Pratade lite, drack Dr. pepper och hade det bra. Fick se lite teater och det gjorde mig glad.
Älskar teatern. Önskar att jag kunde börja med det igen men det finns helt enkelt ingen tid till det.

Igår var jag på vegomässan. Var där nästan hela dagen. Det var helt underbart och awesome på alla sätt och vis!
Gick omkring på "torget" och pratade med likasinnade, köpte barnböcker och vegetabilisk sojakorv (i de vanliga sojakorvarna är det ägg i men dessa var helt vegetabiliska). Såg min tröja som jag letat efter i många år sen Aslan slutade att sälja den men nu fanns det bara i L. det var hemskt, men tröjan var underbart fin.
Fortsatte att prata med vänner, gick på jättespännande föreläsningar och jag och jojjo blev bjudna till en föreläsares stuga omkring Göteborg när vi ville. Hon var från japan och var superhärlig.
Vi fick en grossists nummer och vi fick ringa när vi var omkring hans hemtrakter så skulle vi få vegankäk till ett MYCKET reducerat pris. Missade tyvärr konstutställningen Walls of glass, men jag har å andra sidan redan sett den över nätet. Den är mäktig.
Kom inte hem förrän på kvällen och jag och jojjo beslutade oss för att bara vara hemma.

Även om mina dagar ibland är fartfyllda och det händer massor och sen ibland så händer det ingenting utan jag ligger bara i en park hela dagen så mår jag bra. Jag mår så bra av det!
Jag älskar att diskutera politik med vänner och andra, jag älskar att ligga i en park med mina vänner.
Jag älskar att dricka öl. Jag älskar att klappa mina katter.
Jag älskar att få titta på en bra film med min älskling och sen få somna i hans famn.
Allt detta gör att jag mår så bra.
Även om det inte är en intensiv lycka så känner jag mig ändå så tillfreds med mig själv.
Jag bråkar inte längre med demoner och mina dagar är inte längre tunga och grå.
Klart att jag fortfarande har sånna dagar (jag är fortfarande mänsklig) men det är mer bra än dåligt.
Jag tycker att det är en fin känsla.
I sommar ska jag umgås med de jag älskar mest, mina vänner, min älskling och mina katter.
Jag ska ligga i parken och jag ska dansa i krull & kimms vardagsrum till eurodisco.
Jag ska jobba på världens bästa jobb och jag kommer att ha det bra.

Det kommer att gå bra.
Jag är okay.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0