.



Har ännu inte påbörjat boken jag fick låna.
Istället lagade vi mat och tittade på en fantasyfilm som heter Eragon.
Den handlar om krigare och drakar, för att göra en grov summering av den.
Jävligt bra film tycker jag som inte läst böckerna, men en liten sak störde jag mig på.
JAG FICK INTE SE SLUTET!
Plötsligt kommer eftertexterna och jag förstod ingenting.
Vadå eftertexter?! Jag vill ju se mer!
När filmen var som bäst så slutade den.
Jag slängde mig på piratebay för att minutrarna senare få veta att en 2:a inte har kommit ut,
och att det förmodligen inte kommer att bli en tvåa eftersom att första filmen inte drog in tillräckligt med pengar.
Har läst mig till att de flesta som läst böckerna (4 böcker, 3 släppta) tycker att filmen var skitkass.
De har tydligen missat massor med saker i filmen som finns med i boken och därför är filmen asdålig.
Jag som däremot inte har läst böckerna tycker att filmen var helt magisk.
Men nu sitter jag här. Känns som att jag sett en halv film, och mer än så verkar jag inte få se.
Vad dåligt.

Kanske borde ta tag i mitt projekt om att börja läsa fantasy men jag känner mig osäker på om jag orkar.
Det jag tycker så mycket om med fantasyfilm är att jag får se allt det magiska.
I böcker så måste min fantasi bygga upp bilderna i huvudet och helt ärligt - min fantasi är sämst.
Kan inte heller hålla fokus när det händer så mycket. Försökte mig på att läsa Bilbo-boken för många år sen och jag kom bara ett par kapitel innan jag tröttnade.
Får börja med någon lättläst fantasybok, men har ingen aning om vilka böcker som är lättlästa.
Det skulle väl vara Harry Potter då. Det är ju fan småbarn som klarar av att läsa de böckerna!
Någon som har några tips? Någon som förövrigt har några bra tips på schyssta fantasyfilmer?
Har plöjt igenom en hel del och har fortfarande massa filmer kvar på datorn som jag inte sett.
Har väldigt sällan tid och ro till att se på film.
Men jag älskar magi och jag älskar hur obeskrivligt vacker världen är i fantasyfilmer.
Hur ståtliga enhörningar är, hur vackra alver är och deras språk, hur kraftfullt magi är och hur rent och klart vattnet ser ut. Allt det vackra i fantasyfilmer lamslår mig ibland.
Jag älskar att uppslukas av deras storhet och jag älskar att dras med in i deras liv och känna glädje och rädsla med dem. Oh, i'm such a nerd.



Kommentarer
Postat av: Johan

Du får kika på gamla TV-serien "Narnia" vettja :)

2010-07-28 @ 22:21:00
URL: http://edgarsuit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0