.




LEEDIIIIIIIIIIIIIIIIIG!!!
Tyvärr inte långledig men det är ändå välkommet.
Har jobbat sön, mån, tis, ons. Sen jobbar jag fre, lör, sön, mån.
Tror ni att jag kommer att vara trött?
JA! Men jag är så glad att jag äe ledig och dagen har gått fort och varit bra trots att det har varit galet hektiskt.
Har knappt suttit ner en stund. Lyckades med bedriften att låsa ut mig för första gången idag.
Det som är lite lustigt var att jag tänkte när jag gick in på expeditionen att jag lyckats att inte låsa ut mig någon gång under min tid på BCV. Kort sagt. 5 minuter senare smällde jag igen dörren och kvar låg nycklarna på expeditionen.
Det som bör tilläggas är att vi har lås överallt. Jag kan inte ta mig någonstans utan mina nycklar.
Skamset fick jag gå till undersökningsrummet och be att få låna min kollegas nycklar så att jag kunde få tillbaka mina. Det måste vara enda gången jag lagt nycklarna på skrivbordet istället för i fickan.
Man kan inte alltid ha huvudet med sig.
Det känns som att folk har slitit i mig hela dagen idag.
Det började redan på rapporten så från 07:30 har jag sprungit som ett djur fram och tillbaka för att hjälpa patienter med olika saker, haft inskrivningar och sysslat med drogrelaterade saker jag inte är helt säker på att jag får skriva om pga sekretessen. Nu låter det säkert som att jag knarkar, men ni vet.
Jag jobbar på beroendecentrum. Många saker är drogrelaterade.

Är supertrött nu men på strålande humör.
Ska ägna dagen åt att ligga i soffan och bara lata mig.
Fick låna en bok av min fina kollega som jag tänkte läsa.
Har länge funderat på att läsa om böckerna "Sagan om isfolket" för jag kom bara till bok 41-42 av 47 böcker.
Läste dem när jag gick i 6:an så jag hoppas att de är så bra som jag minns.
Jag slukade de böckerna. Var helt tagen av intensiteten i dem och jag sträckläste dem och var helt besatt av dem.
Men på den tiden var inte internetbokhandeln lika utbredd som idag och mina pengar tog slut så jag kunde inte längre köpa dem så jag kom till 41 eller så, sen läste jag inget mer.
Jag har länge undrat hur de slutade och nu har jag bestämt mig för att börja om igen.
Hoppas att de är så bra som jag minns!
Om jag orkar så ska jag läsa ikväll annars så får jag ägna morgondagen åt att läsa.

Första prioritet är att vila.
Huvudet är helt slut och trots mitt goda humör så skulle en liten powernap inte sitta helt fel.
Eller ett lagat mål mat.
Jag har ätit yoghurt och rostmackor till lunch/middag i typ 2 veckor för att jag inte har orkat fixa matlåda.
Hade planer på att göra matlåda till fredag men hörde att vi skulle beställa pizza istället.
Det duger det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0