.



Har tillbringat dagen tillsammans med Johan x 2.
Först tog jag en lång och välförtjänt sovmorgon och sen chipsfrukost på det. Det sistnämnda hade jag lite dåligt samvete över så kring 12 tog jag ett par mackor med grönsaker för att väga upp allt friterat.

Älsklingen kom hem och sen åkte vi och mötte min vän Johan.
Superhärlig kille som är så lätt att umgås med. Jag skrattar så lätt i hans närhet.
Vi tog en runda på stan och landade sen i parken och diskuterade allt ifrån veganism till anarcopolitik.

Hemma lagar vi falafel. Min diet går det sådär med.
Men ikväll vill jag inte tänka på kalorier och hur tjock jag är.
Jag har i protest gömt undan vågen och jag vägrar att ställa mig på den.
Det handlar absolut inte om att jag är överviktig, men jag vill inte få det upptryckt i ansiktet att jag gått upp i vikt sen jag slutade att träna. Har knappt haft råd att leva så det har inte funnits några möjligheter att köpa ett sommarkort tyvärr. Att jag gick upp i vikt när jag tränade var väntat. Jag tränade hårt och mycket och muskler väger. Men de kilona som kommit nu är inte muskler. Inte alls. Men jag kan leva med det.
De kommer ändå att gå bort när jag börjar att träna igen sen. Jag kan tolerera att jag bär på extravikt nu när jag jobbar hela dagarna och aldrig har någon extratid, men jag vägrar acceptera att jag ser ut såhär när mitt vik är slut. NEVAH!

Det är lite oklart om min vän Markku ska komma hit ikväll.
Det var längesen vi sågs och umgicks men han står mig ändå nära och jag älskar att vara i hans närhet.
Men det visar sig senare. Om han inte kommer så ska jag nog mysa med min karl som varit i sthlm i två dagar.

Det har varit en fin dag idag. Jag är nöjd med idag. Jag har träffat en fin vän och umgåtts med min karl.
Jag trivs dessutom väldigt mycket när heta ämnen tas upp och när man får möjlighet att diskutera dem.
Bra dag, indeed. Imorgon blir det jobb igen. Men det blir en kort jobbvecka, tack och lov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0