.



Badade för första gången i år igår. Det var många år sen jag badade i Sverige så det var kul.
Det blev förvisso inte så överdrivet mycket bad för min del för det var kallt men det var ändå skönt att komma ut och ha något annat än jobbet att tänka på. Det blev en snabbtripp till Lången med älsk, Klump & Grå.
Jag hade jobbat hela dagen så jag var lite trött så kvällen blev lugn för min del.
Idag jobbar jag kväll, och imorgon dag. Men veckan som kommer är jag ledig lite mer än denna vecka i alla fall.
Jag behöver det, men jag har skött den här veckan väl. All fokus har legat på att ta hand om mig själv och det har fungerat bra. Snart kommer däremot en riktig utmaning för mig. Jag måste sluta röka.
Tycker inte att det känns helt bra att sticka ut på jobbet och röka, även om man har rätt till korta pauser då och då.
Tycker att det känns lite orättvist mot dem som inte röker och sen vill jag inte vara 50 år och rökare, men det blir jag väl om jag inte slutar nu. Men om jag lyckas att sluta så har det inte varit förgäves enligt mig.
Nu vet jag att det inte går att ta en cigg när man slutat - oavsett hur längesen det var man rökte senast.
Jag har lärt mig en viktig läxa. Nu ska jag bara lyckas sluta också. Men det kommer att bli tufft för mitt huvudargument är att cigg är djurtestade, men Lucky Strike är det inte.
Denna nyhet innebär att cigg bara är gott. Men jag behöver verkligen sluta.
Trivs inte med mig själv som rökare men det är svårt att sluta eftersom att enda anleningen till att jag slutade från början var att de var djurtestade. Kan bli en riktig utmaning det här.
Ska försöka att inte klanka ner på mig själv för mycket om jag inte skulle lyckas.
Jag tror att mina cigg har en stor del i att jag lyckas sköta mitt jobb så bra som jag gör.
Att jag liksom inte flippar ut och bryter ihop. Men vi får se hur det blir med allting.

Ska laga lite mat till mig själv nu och sen trampa iväg till el jobo.
Jojjo har åkt till Sthlm. Det kommer att bli tomt utan honom.
Jag har ju i alla fall inte mycket tid att sakna honom på. Det är ju bra, eh.

Kommentarer
Postat av: Mina

Om du skulle behöva lite tips om hur du ska sluta röka och hålla dig ifrån "lycko-pinnarna" kanske jag kan komma med några idéer om du vill? Har snart varit rökfri i 3 år nu! Och jag slutade bara for att jag inte hade råd. Det är inte heller det starkast motivet, för pengar kunde jag ju fixa fram på bekostnad av annat..

2010-07-05 @ 10:21:12
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0