.

Det som hände i förrgår och igår (utanför jobbet) finner jag oerhört roande.
Hamnade som vanligt i en diskussion på facebook, denna gång om rasism.
Har skrivit massa inlägg och drygat mig eftersom att jag ändå inte har någonting att förlora på det hela, men idag när jag kom hem från jobbet så hade personen ifråga blockerat mig så nu kan jag inte skriva mera.
Synd, för jag hade massor kvar att skriva och jag tänkte vara lite mer seriös i mina inlägg denna gång.
Inte för att mina tidigare inlägg varit flummiga (eller jo, lite) men de har mestadels riktat sig åt att spräcka ”motståndarsidans” argument och bara larva mig med dem.
Fick ett inlägg imorse som jag inte hann svara på. Synd. Hade gärna gjort det.
En person skrev ”min rosa, fluffiga hippefilosofi”. Det tyckte jag var lite gulligt men framför allt moget av en vuxen man att skriva. Ah, well.
Det verkar inte bli mer skrivet för min del. Tycker att det är tråkigt när man bara tillåter en sida att vädra sina åsikter och sen blockerar man de andra så att inte de kan vädra sina. Väldigt dåligt.


ah, well.
Sitter med älskling och min gamla roomie emil och spelar mah jong.
är helt besatt av det spelet. verkligen det roligaste spelet som går att spela.
timmarna bara flyger iväg. emil kom kring 13, och nu är klockan 17, och vi har kommit 1/4!
Galet! Men så roligt!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag raderade tråden därför att det var MIN tråd och för att ingen av er helt enkelt slutade dryga er om grejjer som inte hade med saken att göra. Jag tröttnade på er allihop. Inte bara "den ena sidan" som du påstår. Jag sticker inte under stolen med att jag starkt ogillar vissa typer av människor men det är som jag skrev i tråden INTE en rasfråga. Nu råkade det vara så att det denna gång var invandrare inblandade MEN jag poängterade att det inte var fråga om rasism utan om de nämnda människornas uppförande. Mitt ordval var enbart till att lägga kraft i mitt uttalande. I det här fallet handlade det om mina grannar och dem ÄR inte svenskar. Hade det varit svenskar så hade jag förmodligen kallat dem något lika taskigt. Men that´s not the point. Och det ville ingen av er lyssna på när jag försökte bryta den urspårade diskussionen. Den hörde inte hemma där. Och därför togs allt bort. Ja, jag har ökat sekretess-skyddet på er som vägrade lyssna ordentligt. Däribland du. Och med all rätt. Eftersom du själv skriver här att du mest drygade dig och drygt är det minsta jag vill ha oavsett om det är på skitfacebook eller irl eller vad det nu må vara.

Så nu vet du det. Och om det nu var så himla viktigt att diskutera vidare så hade du kunnat skriva privat meddelande eller helt enkelt ringt eller kommit över eftersom du både har mitt nr och min adress. Men det gjorde du inte så det var inte så viktigt som du vill få det att låta som.

Jag är trött på ALLA människor som inte kan visa hänsyn, oavsett ursprung, nationalitet, samhällsklass eller vad fan dem använder för skithuspapper. Seriöst, jag orkar inte med folk som drygar helt enkelt. Jag drygar inte mot folk som inte har gjort mig något för jag ser ingen vits med det. Men det är tydligt att det finns dem som fungerar tvärt om. Tyvärr...

2010-07-06 @ 00:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0