.



Jag har haft läkarbesök idag.
Det känns bra att ha en egen fast läkare för det är ganska ovanligt.
Något som verkar ännu ovanligare är att hon är jättebra!
Hon tar sig tid att lära känna och förstå sina patienter och stirrar sig inte heller blind på några ord på ett papper och dömer en efter det. Jag är glad att jag har henne. Hon dricker dessutom thé, vilket jag tycker om.
Jag har under åren inom vården lagt märke till att människor som dricker kaffe är mycket stressade än de människor som istället dricker thé. Jag tycker på något sätt att det valet till viss del återspeglar hur en människa är.
Om man är lugn eller stressad, mjuk eller hård.
Om man har tålamod eller bara vill skynda och få allt överstökat osv.

Allt gick bra där. Vi gick igenom några frågor som jag har och fyllde i lite papper för framtida dektektivarbeten.
Vi pratade mycket om behandlingsformer och om olika mediciner och diagnoser.
Vi pratade en hel del, och samtalet flöt på och till slut så pratade vi otroligt lättsamt med varandra.
Hon skrattar ofta och det hela var inte så formellt som ett läkarsamtal annars kan vara.
Hon blev allvarlig för en stund och tittade på mig och sa att hon ibland brukar tänka på mig och hur långt jag har kommit och hur tydligt det är att jag har blivit bättre och mår bättre.
Jag svarade att jag också ser skillnaden och att det är många som påpekar det för mig.
Allt det gamla som legat över mig så lång tid är borta.
Jag har DBTn att tacka otroligt mycket för det.
Utan den hade jag aldrig varit där jag är idag.
Den har förändrat mitt liv till det bättre.
Idag lever jag. Tidigare försökte jag bara att överleva.
Det är svårt att få orden att räcka till hur stort det är för mig.
Det är stort.
Väldigt stort.

Kompis, det går bra nu.

Kommentarer
Postat av: Mina

Snuttan! Du behöver i alla fall inte beskriva i ord för mig vad terapin betytt för dig, för jag känner likadant! Jag märker verkligen hur långt jag kommit, hur mycket saker jag faktiskt tar tag i istället för att köra med undvikanden. Ångesten finns där, att känslorna kommer kan jag inte göra så mycket åt. Men nu kan jag hantera dem, jag kan stå ut! Bara detta att kunna stå ut har verkligen förändrat hela mitt liv! =)

2010-12-10 @ 12:33:04
URL: http://minaskaflytta.blogg.se/
Postat av: Ilahinoor

Wow va inspirerande! Har själv gått i DBT o mådde mkt bättre under tiden och mindfulnessövningarn var som en räddande ängel. Tyvärr har jah vart dålig på o öva så tappat en hel del. Men nu fick jah likssom enkick att börja träna rejält igen för jah ser ju på dig och jah vet ju i mig att dte faktiskt hjälper. Tack!

2010-12-15 @ 17:33:09
URL: http://ilahinoor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0