.

[ännu ett "idag har jag gjort". shame]

Jag är trött.
Det har varit en intensiv dag. Härlig, men intensiv.
Satt länge och fikade med min vän Johan och pratade om allt som ryms i en människas inre,
och vi fortsatte dagen ute på stan.
Det hela började med att jag skulle byta en lotusblomma jag köpt, för tredje gången (jag behöver verkligen ha glasögonen på mig oftare),
men det slutade med att jag tappade orken och behöll den.
Jag orkar inte krångla mer. Jag hade med mig en lotusblomma hemifrån för att se vilken färg jag skulle ha (har som sagt  köpt fel 3 ggr nu) men den gick sönder i väskan.
Synd, synd. Jag visste inte att de var så ömtåliga.
Klart att det hela är tråkigt, men turligt nog var det den blomma jag tyckte minst om som krasade.

Kvällen mörknade. Månen började att lysa och trots vår tapperhet genom den sönderstressade skara människor som irrade runt på stan i julhysterin så gav vi upp.
Trots att inte sådär överdrivet mycket blev köpt (ehum) så var det en riktigt trevlig dag.
Vi vidrör tunga ämnen, såsom vänner gör, men oavsett så är hans sällskap så mycket värt.
Han är en av de viktiga.

Jag har kämpat emot det faktum att min förkylning börjar att utveckla sig till något riktigt jävligt,
men idag kunde jag inte förtränga det längre.
Det gör mig ingenting att träna när jag är förkyld, snorig och allt sånt,
men jag tränar inte när jag har ont i halsen. Inte när jag har riktigt ont i halsen,
därav blev det en lugn kväll utan träning.
Det i sig gör inte så mycket, för jag har haft magkatarr sen jag kom hem från stan.
Under kvällen har det blivit bättre, men absolut inte så bra att jag skulle våga träna.

Mitt blodsocker är lågt. Jag har ätit dåligt idag. Shame on me.
Jag mår inte bra när jag missar mat så det är något jag behöver bli bättre på.
Jag försöker fortfarande att skapa någon slags balans, men det är någonting jag ständigt behöver att öva på för att få det att fungera. Det rasar bara för mig.

Annars. Mår rätt bra förutom den lätta förkylning och magkatarren.
Livet är bra och jag försöker att varva ner och finna lugn.
Jag har i övrigt bokat in mig på ett yogapass!
Den här gången yoga 1. ;-)
Trots att yogan till och från bara kändes långdragen och jag tröttnade,
så tyckte jag ändå att det var otroligt avslappnande och det var längesen jag kände mig så "ren" i huvudet.
Så lätt och utan krig och splittringar. Lite som att andas frisk, kylig luft.
Yogan i sig fick mig inte att må bra och bli helt lycklig - det är ju ingen mirakelträning,
men den fick mig att slappna av på ett sätt som är nytt för mig.
Jag måste titta närmre på det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0