.


Jag har börjat njuta av min ledighet nu. Den känns inte lika stressande och tråkig som tidigare.
Trots den påtagliga julstressen som härjar så låter jag den inte påverka mig.
Jag har ingen lust att vara stressad inför en högtid jag inte bryr mig om.
Det här med ledighet känns lite som när man tappat sin telefon;
Till en början är det fruktansvärt och man är helt panikslagen utan mobilen - den som alltid är med. Ni vet hur jag menar. De första dagarna är jobbiga, men sen blir det riktigt skönt att vara utan mobil.
Så är det med min ledighet. Det var skitjobbigt först, men nu inser jag hur skönt det är att inte vara stressad.
Jag ska nog fortsätta med det här ett tag.

Det är otroligt skönt med sovmorgon, lite kristet pepp på morgonen och sen planera dagen efter mina egna behov.
Till en början blev jag stressad i morse när jag insåg att jag inte skulle hinna med bussen till stan som gick 12:27.
Sen gick det upp för mig och jag log. Jag har inte bråttom alls. Skön insikt.
Har glidit på stan och haft det bra. Kom hem. Gosade med katterna och har ätit mat och snart ska jag iväg till träningen. Tänkte försöka mig på yoga för första gången. Det lär bli disaster, men kul.

Jag trivs. Jag har haft en otroligt bra helg och jag fortsätter nog i den här banan.
Ingen stress. Ingen press. Bara vila. Det var längesen jag slappnade av.
Åratal av spändhet, stress och oro ligger över mig, men kroppen börjar äntligen att slappna av.
Jag behöver det här. Det är trevligt att ta hand om sig själv för en gångs skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0