.



Det blir hemmafest ikväll, fast inte hos mig.
Min vän Martina fyller år och klanen är givna till kalaset.
Jag tröttnade snabbt på min lediga fredag.
Morgonen var helt underbar, men efter lunch hade jag riktigt tråkigt.
Nu med facit i hand borde jag ägnat tiden åt att träna på friskis (avbokade mit pass) eller läsa i boken jag påbörjat.
Istället såg jag på något som måste varit tusen säsonger av top model och allt dränerade mig på energi.
Jag tröttnade snabbt på deras intriger och allt omkring.

Ena katten har varit min vapendragare idag. Hon har varit nära mig hela dagen.
Så fort jag lagt mig ner i soffan har hon varit där.
Ligger på magen och spinner så sött och somnar strax mot mitt bröst.
Hon följer även med mig på toan och piper, tigger mat i köket och fortsätter sin spinn-turné i min famn när jag försöker att blogga..

Dagen har varit lång och ensam och jag har känt mig otroligt isolerad.
Det har pågått allt för länge nu och jag behöver verkligen röra på mig.
Jag har pratat i telefon med några värdefulla vänner och jag laddar upp inför en kväll fylld av kärlek.
De får mig att le. Jag har varit instängd för länge.
Jag behövde en lugn dag. Nu behöver jag en fartfylld kväll.
Med de bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0