.



Så har ännu en dag på jobbet gått. Den har varit relativt smärtfri och imorgon jobbar jag dag sen är jag ledig fredag.
Känns skönt att börja kunna se ljuset i tunneln så att säga.
Klart att jag kommer att sakna stället massor, men det ska samtidigt bli skönt att vara ledig en vecka innan det är dags att börja skolan igen.

Jag har svårt att inte vara vass och provokativ numera.
Känns som att jag har hållt igen så mycket av mig själv - mina värderingar och åsikter, för att passa in i en mall som andra finner tillfredsställande.
Nu börjar masken att vittra och jag får kämpa med att inte ramla in i en diskussion som skulle kunna påverka en eventuell anställning. Jag tycker om mitt jobb och vill gärna ha kvar det, dock som timanställd.
Men jag får anstränga mig hårt för att inte släppa blicken från målet och istället köra på att inte trampa på min självrespekt för mycket. Det är en svår balansgång, men det har ändå gått relativt bra.
Det har dykt upp så otroligt många tillfällen då jag skulle kunna outa mig själv som radikalvänster, en dubbeldiagnosare och en sympatisör till DBF. Det har varit svårt och det har varit mycket.
Det har tärt på mig till och från men om jag ska ha en chans att få fortsätta behöver jag bibehålla min fokus på mitt mål. Sen kan jag på min fritid tycka att människor med andra åsikter än mina är si och så,
men på jobbet vill jag vara duktig och inte låta mig påverkas av andra människor och deras värderingar.

Jag har gjort mitt bästa i alla fall. Sen kanske jag inte kan bli helt normal och neutral i mina åsikter och folk tycker säkert att jag fortfarande är väldigt radikal i mina värderingar trots att jag försöker att tona ner dem, men so be it. Det finns en gräns för hur mycket jag vill bita mig i tungan och le.
Ibland har jag fällt en kommentar som gensvar, ofta väldigt reflekterande och beskrivande,
men för att inte trassla in mig allt för mycket i något jag inte kan ta mig ur så har jag istället valt att gå därifrån.
Jag tycker om att diskutera, men jag gör det gärna på min fritid och inte på mitt jobb då jag ska vara awesome superhjältelinn, oavsett om det handlar om en diskussion med patienter, personal eller besökare.

Nu ska jag titta på lyxfällan, och sen sooova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0