.



På något sätt så känns det redan som att jag är ledig, trots att jag ska jobba imorgon.
Är inte van att komma hem från jobbet i tid så att sitta här framför datorn, 40 min efter att ha slutat känns helt magiskt. Normalt sett brukar det ta bra mycket längre tid.
Dagen har gått fort och jag har varit på strålande humör.
Det har svängt lite då och då men överlag har det varit kul att jobba idag och jag har haft roligt på jobbet.
Men dagen började inte bra. Kom hem vid 22:30 igår och la mig vid 23 eftersom att jag började 07 idag.
Jag tog min kvällsmedicin som alltid och inväntade sömnen.. som aldrig kom..
När klockan var efter två tröttnade jag och satte igång och läste bok nr 2 om Sagan om isfolket.
Med lite hjälp kunde jag sen somna.. för att sen vakna vid 05 med världens magvärk och illamående.
Jag låg kvar en stund men sen fick jag springa på toa vilket inte gav någonting men jag var rädd att kräkas och ville helst inte spy ner sängen. 05:20 staplade jag tillbaka till sängen, för att sedan väckas av klockan 05:45.
Övervägde att sjukanmäla mig men det skulle kosta mig mycket pengar så jag tog på mig min superhjältedräkt och åkt till jobbet. Där har dagen flytit på bra och jag fick äntligen chans att baka kakor som JAG kan äta.
Har varit omringad av kakor sen jag började mitt vik som jag inte kan äta så med två veckor kvar så bakade jag en snickerskaka som blev helt gudomlig. Känner mig supernöjd. Det verkade mina kollegor också vara.
Jag var noga med att den skulle vara glutenfri eftersom att både vissa patienter och personal är glutenallergiker och jag tyckte att jag läste på bra och hade bra koll på vad som fick vad i och inte.

Jag åkte hem, nöjd och glad med dagen för att några minuter senare inse att jag glömt att titta på chokladkakan om den innehöll vetemjöl. Fick panik och trampade på hem för att dubbelkolla eftersom att vi har en likadan chokladkaka hemma. Den innehöll inget vete, däremot stod det "kan innehålla spår av gluten".
Aoootchh. Slängde mig på telefonen och ringde jobbet för att berätta nyheten och de lovade att berätta för glutenpatienten hur läget var. Det hade inte varit kul om personen dött på grund av min obetänksamhet..

Imorgon slutar jag 12:30. Det känns helt magiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0